Serviceskyldighet och arbetsmiljö – var går gränserna?
En myndighet berättar: Vi märker att synpunkter från personer med rättshaveristiskt beteende blir allt mer avancerade i sina svar och vi misstänker att ChatGPT ligger bakom. De har sådan sakkunskap som gör att det tar allt mer tid att besvara alla frågor.
Inom offentlig verksamhet finns offentlighetsprincip och serviceskyldighet. De är viktiga grundpelare för ett öppet och demokratiskt samhälle. Det gör också myndighet och verksamhet sårbar för den som av någon anledning vill skada verksamheten eller hämnas en upplevd oförrätt, som vid rättshaveristiskt beteende och stalking. Med AI finns nya verktyg att agera mot en myndighet eller verksamhet som skapar nya utmaningar.
Välkommen till en dag om rättshaveristiskt beteende, stalkning och AI.
- Vad är AI?
- AI som verktyg för kommunikation, bruk och missbruk
- Rättshaveristiskt beteende och stalking i offentlig verksamhet.
- Serviceskyldighet och arbetsmiljö – var går gränserna?
- Lagstiftning
Dagen innehåller också interaktiva övningar, där deltagarna får möjlighet att skapa brev, dokument och krav mm med hjälp av AI-verktyg. Deltagarna ska därför ha med sig egen dator, laptop.
Tid:
INGET DATUM INBOKAT
kl 09.30 – 16.30
Registrering och frukost från kl. 09.00
Kursen motsvarar 6 undervisningstimmar
Westmanska palatset
Holländargatan 17, Stockholm
OBSERVERA att deltagarna ska medtaga egen laptop till kursdagen!
Denna kurs kan endast bokas med deltagande på plats, då den innehåller interaktiva övningar.
(Kursavgift med sjukdomsskydd 9 690 kr exkl. moms)
Dokumentation, ankomstkaffe, förmiddagskaffe, lunch och eftermiddagskaffe samt kursintyg.
Målgrupp:
Du som arbetar inom offentlig verksamhet, myndighet, fackförening eller annan miljö där rättshaveristiskt beteende är vanligt. Inga förkunskaper behövs.